Aktualności

Seminarium PRZYCHODY/KOSZTY ROSNĄ A ZYSKI MALEJĄ, 25 marca, 9.00, IDEA Przestrzeń Biznesu

 

NADWIŚLAŃSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW LEWIATAN

BYDGOSKI KLASTER PRZEMYSŁOWY DOLINA NARZĘDZIOWA

CENTRUM OBSŁUGI PRZEDSIĘBIORCÓW – AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU S.A.

oraz

FIM CONSULTING SP. Z O.O.

serdecznie zapraszają na bezpłatne seminarium biznesowe:

 

PRZYCHODY/KOSZTY ROSNĄ A ZYSKI MALEJĄ.

JAK ZWIĘKSZYĆ ZYSKOWNOŚĆ TWOJEJ FIRMY I ZDOBYĆ PRZEWAGĘ, KTÓREJ KONKURENCJA NIE BĘDZIE W STANIE SKOPIOWAĆ?

INSTRUMENTY FINANSOWE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW

 

25.03.2025 r. godz. 09:00 – 13:00

Biurowiec IDEA, Bydgoski Park Przemysłowo — Technologiczny Sp. z o. o.,

ul. Bydgoskich Przemysłowców 6

Seminarium skierowane jest do

Właścicieli, Prezesów, Członków Zarządów

Firm Produkcyjnych ŚREDNICH i DUŻYCH.

 

   Na Seminarium dowiecie się Państwo:

Gdzie szukać zysku i przewagi konkurencyjnej, gdy walka ceną jest nierealna?

Jak optymalizować koszty i efektywnie alokować zasoby, aby maksymalizować marże i poprawić wyniki finansowe?

Jak systemowo monitorować i zarządzać kosztami operacyjnymi, eliminując zbędne wydatki i zwiększając efektywność biznesową?

Jak podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe oparte na rzetelnych danych, minimalizując ryzyko błędów strategicznych?

Jak szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe?

Jakie instrumenty finansowe, wspierające rozwój przedsiębiorstw, ma w ofercie Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.?

 

Seminarium przeprowadzone zostanie w formule interaktywnej
     Plan seminarium 

09:00- 12:15 Wystąpienie Ekspertów FIM Consulting sp. z o.o.

Podstawy Systemowego Zarządzania Zyskiem

Definicja i cele zarządzania zyskiem

Systemowe podejście do zarządzania

Rola danych w podejściu systemowym

Case Study: Implementacja Systemowego Zarządzania Zyskiem, źródła, analiza i wykorzystanie danych w firmach produkcyjnych

Studium przypadku udanej implementacji

Wykorzystanie danych do identyfikacji efektywności procesów

Cel zbieranie danych w procesie produkcyjnym

Skąd dane brać i co robić jak ich brakuje?

Zarządzanie na podstawie realnych danych zarządczych, a nie tylko intuicji

Analiza przyczyn straty zysku – jak wycieka zysk z Firmy

Wyzwania i korzyści związane z wdrożeniem systemowego zarządzania zyskiem

12:15 – 12:45 Wystąpienie Ekspertki z Centrum Obsługi Przedsiębiorców Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

  1. Instrumenty finansowe dostępne w 2025 roku na rozwój firm
  2. Podsumowanie/pytania   (w planie zawarte są 2 przerwy 15 minutowe)

 

    Prelegenci
Krzysztof Frydziński – Doradca biznesowy, Ekspert w Systemowym Zarządzaniu Zyskiem, FIM Consulting sp. z o.o.

Doświadczony manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Specjalizuje się w projektach doradczych z zakresu poprawy efektywności ekonomicznej. Jest ekspertem w dziedzinie rachunkowości, controllingu, zarządzania strategicznego i planowania biznesu. Projektuje modele kalkulacji i symulacji rentowności, a także autorskie modele rachunku rentowności i metod diagnostyki wskaźnikowej dla różnych branż. Prowadzi aktywny nadzór właścicielski i wdraża systemy stałego monitorowania biznesu. Członek Stowarzyszenia Klastra Firm Informatycznych Polski Wschodniej.

 
Mariusz Szmit  – Menadżer, Doradca biznesowy, Ekspert w zakresie marketingu strategicznego; FIM Consulting sp. z o.o.

Menadżer i doradca z ponad 25-letnim stażem. Specjalista w zakresie transformacji i rozwoju przedsiębiorstw w kierunku zwiększania efektywności. Doświadczenie zdobywał m.in. w takich branżach jak FMCG, produkcja materiałów budowlanych, sport i rekreacja, ochrona zdrowia, rozwój startupów. Dzięki praktyce na różnych szczeblach zarządzania oraz różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa patrzy na biznes i zarządzanie holistycznie jako system wzajemni oddziałujących na siebie elementów.

 
Daniela Korthals – Dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorców;

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.

 
LINK do zapisów: https://fim.pl/seminaria/#zapisz-sie
 

UWAGA!  

Ilość miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń do dn. 21.03.2025

Maksymalna ilość zgłoszonych uczestników z firmy – 1 osoba (druga osoba w miarę dostępności wolnych miejsc)